III sesja Rady Miejskiej nowej kadencji
W dniu 15 grudnia 2014 roku odbyła się 3 sesja Rady Miejskiej. W sesji uczestniczyl również radny powiatowy Marek Gorzała. Porządek sesji, oprócz stałych punktów takich jak: sprawozdanie burmistrza, interpelacje i zapytania radnych, spraw różnych, przewidywał m.in. podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza oraz wysokości diet dla radnych. Ten ostatni punkt został jednak na wniosek Przewodniczącej Ewy Jarockiej zdjęty z porządku obrad.
Burmistrz Jan Ługowski przedstawił sprawozdanie z prac między sesjami. Był to czas krótki bo swoje urzędowanie burmistrz rozpoczął w dniu 10 grudnia 2014 roku. Burmistrz poinformował radę, że na wakujące stanowisko sekretarza będzie przeprowadzony konkurs. Gmina wreszcie zainteresowała się również stanem budynku świetlicy wiejskiej w Głuchowie.
W interpelacjach i zapytaniach radnych głos zabrał radny Andrzej Zacharczuk. Poruszył sprawę rekultywacji wysypiska i stanu drogi do Oląd, sprawy wniosków na remont świetlicy w Głuchowie oraz terminów składania wniosków. Jego zdaniem pełniący obowiązki burmistrza p. Łukowski nie dopilnował terminów składania wniosków. Na jego pytania odpowiadał burmistrz.
Uchwały
Propozycja Przewodniczącej Rady za punkt wyjścia wzięła wynagrodzenie, które otrzymywał pełniący obowiązki burmistrza p. Łukowski. W dyskusji cześć radnych uważała, ze punktem wyjścia były stawki burmistrza Wąsowskiego. Za propozycją Przewodniczącej głosowało 9 , przeciw – 5; 1 osoba nie głosowała. Wynagrodzenie burmistrza składać się będzie z : wynagrodzenia zasadniczego – 5300 zł; dodatku funkcyjnego- 1800 zł; dodatku specjalnego w wysokości 30% oraz dodatku stażowego w wysokości 16%. (Burmistrz Jan Ługowski otrzymał łacznie mniejsze wynagrodzenie niż miał burmistrz Andrzej Piotrowski przyznane uchwałą Rady Miejskiej Nr XVIII/99/08- z dnia 30 czerwca 2008r. w wysokości 10 290 zł- przyp. wl)
Powołanie składów osobowych komisji
Na przewodniczącego Komisji Finansów i Budżetu oraz Spraw Gospodarczych wybrano P. Mirosława Romanowskiego – 10 za, przeciw -4, 1- wstrzymujący. Kontrkandydat był p. Andrzej
Przewodniczącym Komisja Oświaty, Zdrowia, Kultury i Porządku Publicznego została p. Grażyna Drabarek - 14 –za, 1- wstrzymujący.
Przewodniczącym Komisji Rewizyjnej została Katarzyna Kotowska - 13-za, 2 – wstrzymujących.
Składy Komisji
Po wyborze przewodniczących komisji przystąpiono do ustalenia składów członkowskich.
W skład Komisji Finansów weszli: Barbara Hawryluk, Kazimiera Pogorzelska, Dariusz Kołtuniak Andrzej Zacharczuk
Komisja Oświaty – Jarosław Dębski, Anna Stańska, Ewa Jarocka, Jarosław Mikołajczuk.
Komisja Rewizyjna – Janusz Zarzycki, Krzysztof Zacharczuk, Andrzej Ostojski, Rafał Jasiński.
Powołano komisję inwentaryzacyjną w składzie: Anna Stańska, Rafał Jasiński - przewodniczący, Kazimiera Pogorzelska, Andrzej Ostojski, Mirosław Romanowski.
Dokonano zmian w budżecie gminy na rok 2014. Zmiana dotyczy m.in. wniosku Dyrektora Biblioteki Publicznej w Mordach. Wnioski o przekazanie wniosku do Komisji Finansów. Wystąpienie Dyrektora MGOK-u i biblioteki publicznej.
Sprawy różne.
- 1.Sprawy oświadczeń majątkowych;
- 2.W sprawie przyjęcia protokołów z sesji ( mimo, że nie ma takiego obowiązku to przewodnicząca zaproponowała by ten punkt był w porządku obrad);
- 3.Pani Barbara Hawryluk w sprawie materiałów przekazywanych dla radnych – są z błędami;
- 4.Sprawa diet dla radnych
- 5.Życzenia dla radnych od burmistrza.
- 6.Życzenia radnego Marka Gorzały.