37 sesja Rady Miejskiej
W dniu 29 stycznia 2014 roku odbyła się XXXVII sesja Rady Miejskiej w Mordach. W sesji uczestniczyło 13 radnych. 2 radnych nieobecnych.
Przebieg sesji:
-
.Otwarcie sesji..
2. Wnioski do porządku obrad
3. Sprawozdanie Burmistrza z prac między sesjami.
Styczeń pod znakiem spotkań wigilijnych i świątecznych
4. Interpelacje, zapytania i oświadczenia radnych:
Pytania:
- p. Barbara Hawryluk o odpowiedź na pytanie zadane w lipcu. /sprawa dotyczy inwestycji na posesji po b. doktorze Makowskim/’
- p. Jarosław Orzełowski - o wynajem świetlic wiejskich;
- p. Jerzy Danielak – o gminną koparkę;
- p. Elżbieta Zadrożniak – o posypywaniu ulicy Kilińskiego;
5a. Podjęcie uchwały o przystąpieniu do opracowania zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Mordy,
Na posiedzeniu dniu 19 listopada 2013 roku radni zostali zapoznani z pismem Pana Cichego o zmianę przeznaczenia w planie zagospodarowania przestrzennego działki położonej przy ulicy Plac Zwycięstwa z mieszkaniowo – usługowego na usługową. Inwestor godził się na poniesienie kosztów zmiany planu zagospodarowania. Na obecnej sesji większość obecnych radnych wypowiedziała się przeciw – 7 radnych, za uchwałą głosowało 5 radnych a jeden wstrzymał się od głosu. /Inwestor prawdopodobnie chciał na działce wybudować sklep PoloMarket/
5b. w sprawie zmian w budżecie Miasta i Gminy Mordy na rok 2014,
Ta uchwała ściśle wiązała się z uchwałą nad którą głoszono wcześniej. Z powodu, iż ta uchwała nie została uchwalona musiały nastąpić zmiany w treści procedowanej w tym punkcie uchwały. Z dochodów wyrzucono 25 000 zł. ( z wydatków również).
Za- 11, przeciw- 0 , wstrzymujący – 2
5c. w sprawie inkasa oraz wynagrodzenia sołtysów za inkaso łącznego zobowiązania pieniężnego podatków: leśnego i od nieruchomości,
Za- 13 przeciw - 0 wstrzymujący – 0
5d. w sprawie podwyższenie kryterium dochodowego uprawniającego do przyznania nieodpłatnie pomocy w zakresie dożywiania
Za – 13 radnych
5e. w sprawie określenia zasad zwrotu wydatków w zakresie dożywiania w formie posiłku albo świadczenia rzeczowego w postaci produktów żywnościowych dla osób objętych wieloletnim programem wspierania finansowego gmin w zakresie dożywiania „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” na lata 2014-2020,
Za – 13
5f. w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych na terenie Miasta i Gminy Mordy, warunków i zasad korzystania z tych przystanków.
Za- 1; przeciw – 9; wstrzymujący - 3
5g. w sprawie rozpatrzenie skargi na działalność Burmistrza Miasta i Gminy Mordy.
Skargę złożyły pp. M. Moskwiak, B. Prusaczyk i I. Pawłowska-Ziołecka w dniu 7 stycznia 2014 roku. Dotyczyła postępowania administracyjnego w sprawie zakładania hodowli psów na działce wspólnoty mieszkaniowej przy ulicy 8 DP Wojska Polskiego ( budynek mieszkalny po b. SKR).
Za odrzuceniem skargi jako bezzasadnej głosowało 11 radnych.
- 6.Sprawy różne.
- A.o planach pracy Rady i Komisji; (jednogłośnie przyjęte)
-
o wszczęciu postępowania nadzorczego przez wojewodę w sprawie uchwały ustalającej wygrodzenie dla burmistrza;
[ (CIEKAWE LINKI W TYM TEMACIE:
http://prawo.rp.pl/artykul/841750.html - przyp. wł]
- B.informacje Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie dwóch uchwał(opinia w sprawie prognozy zadłużenia gminy na lata 2014 – 2015; uchwała w sprawie planowanego deficytu budżetowego na 2014 rok) – obie opinie RIO pozytywne;
- C.pismo Starosty Siedleckiego kierowane do radnego powiatowego p. Bartłomieja Kurkusa będące odpowiedzią na jego interpelację dotyczącą zwalczania śliskości na drogach(motto pisma: brak piaskarek i brak pieniędzy na nie – stąd będzie ślisko – przyp. wł) , 666 km dróg powiatowych i tylko dwie piaskarki!!
- D.O usuwaniu wyrobów azbestowych (informacje p. Teresy Kozioł);]
- E.O przyjmowaniu petentów w Opiece Społecznej;
- F.Interwencje w sprawie odśnieżania dróg gminnych: w godzinach pracy dzwonimy do gminy a potelefon do Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej p. Jerzego Stańczuka – 600 820 089;
- G.I jeszcze raz o gołoledzi na drogach powiatowych – odpowiedź radnego powiatowego dzwonimy w tych sprawach do kierowniczki zarządu dróg p. Zbieć tel. 501 318 760;
- H.O płotkach i siatkach
- I.P. Barbara Hawryluk o terminowym umieszczaniu protokołów z sesji na stronie BIP Gminy
- J.I jeszcze o azbeście;
- K.O terminach konkursów na dyrektorów szkół w ZO Mordy (2015 rok) i ZO Radzików Wlk. (2014 rok) oraz na Dyrektora MGOK (konkurs w marcu 2014 roku)
KONIEC