Zespół Interdycyplinarny – kiedy powołano?
W dniu 6 grudnia 2011 roku podczas sesji Rady Miejskiej Pani Elżbieta Szopka – zastępca burmistrza – w obecności tegoż powiedziała {cytuję dosłownie z nagrania)- „nasza komisja zacznie działać, będzie powołana 16 grudnia, jeżeli wszystko pójdzie dobrze", „w skład komisji wchodzą (m.in - przyp. wł) obywatele, zwykli mieszkańcy. kto ma ochotę".
Tymczasem w dniu 23 grudnia 2011 roku na stronie BIP Urzędu Miasta i Gminy pojawiło się Zarządzenie Nr 81/2011 z dnia 30 listopada 2011 roku w sprawie powołania Zespołu Interdyscyplinarnego do spraw Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie na terenie Miasta i Gminy Mordy. W skład Zespołu według tego zarządzenia weszło 14 osób. Pierwsze posiedzenie wyznaczone zostało na dzień 21 grudnia 2011 roku. „Zwykłych mieszkańców" w składzie komisji nie ma.
Jakie hipotetyczne wnioski można wyciągnąć z powyższych informacji:
- pani Elżbieta Szopka w dniu 6 grudnia nie wiedziała, że taki zespół został powołany w dniu 30 listopada – źle to świadczyłoby o przepływie informacji w gminie;
- Burmistrz słów Pani Szopki nie prostował, co może oznaczać, że niezbyt uważnie słuchał lub zapomniał, że taki zespół 5 dni wcześniej powołał;
- Pani Elżbieta Szopka mówiła prawdę i taki zespół rzeczywiście w dniu 6 grudnia jeszcze nie istniał – wtedy wniosek, że zarządzenie nr 81/2011 jest antydatowane
Jaka jest prawda?
PS. dodane przez admina
Problem terminu powolania Zespołu Interdyscyplinarnego nie został również jasno rozwiązany podczas dzisiejszej, czternastej sesji Rady Miejskiej.
W pkt. 5 „Interpelacje i zapytania radnych" p. Elżbieta Zadrożniak zwróciła się z zapytaniem: Kiedy został powołany Zespól Interdyscyplinarny"? Burmistrz odpowiedział, że 21 grudnia co niezwłocznie potwierdziła p. Elżbieta Szopka mówiąc: „21 grudnia został powołany. W skład zespołu (...)zespół jest czternastoosobowy(...).
Ta odpowiedź nie zadowoliła Pani Zadrożniak, która dalej pytała jak ten termin powołania Zespołu ma się do Zarządzenia Pana Burmistrza z dnia 30 listopada, którym to powołał zespół.
Odpowiadała tym razem Pani Przewodnicząca Rady stwierdzając, że „Zarządzeniem Pana Burmistrza był powołany zespół a rozpoczęcie działalności, takie oficjalne było 21 grudnia". „Czyli na sesji poprzedniej było wiadomo, że taki zespół istnieje?" – drążyła dalej temat p. Zadrożniak.
„To jest zarządzenie Pana Burmistrza a (...)" – odpowiedziała p. Franczuk.
„Ale na poprzedniej sesji mówiono, że zespół ma być dopiero powołany? – to p. Zadrożniak.
„Posiedzenie pierwsze było 21 w protokole można sprawdzić" – odpowiedziała p. Szopka mimo, ze p. Zadrożniak pytała nie o posiedzenie a o termin powołania Zespołu.
I tak to wspólnymi siłami „ustalono" termin powołania zespołu interdyscyplinarnego na dzień 21 grudnia. Sprawa drobna – ktoś powie – i niewarta uwagi. Trzeba jednak przypomnieć, że pytanie jest ściśle związane z zakupem telewizora, który według informacji przedstawionych na sesji w dniu 6 grudnia miał być kupiony dla tejże Komisji (Zespołu) kiedy ta jeszcze nie istniała. Tymczasem w świetle Zarządzenia Burmistrza Zespół Interdyscyplinarny powołany był w dniu 30 listopada czyli w dniu 6 grudnia istniał! Na dowód podaję link do tego zarządzenia
Nie rozumiem skąd tyle niejasności. Powołanie to nie jest to samo co pierwsze posiedzenie. A w ogóle to też nie rozumiem dlaczego Przewodnicząca Rady odpowiada na pytania kierowane do Burmistrza?
Poprawiony (środa, 28 grudnia 2011 17:12)